2016. július 19., kedd

Óriás szókirakó: az én harcom!

Hát ezzel megizzadtam rendesen. Óriás "Scrabble" tábla készül, mágneses fa betűkkel, feliratokkal.... ahogy a nagykönyvben, bocsánat  játékszabályban meg van írva. Nem kellett hozzá, csak vagy 30 féle alapanyag, és sok-sok rögtönzés. Ha újra nekifutnék, egész más lenne, de leírom, mit, hogyan, hátha kedvet kap valaki (és megcsinálja, vagy rendel egyet a BOHOdesign-tól:).

A kiindulás az volt, hogy egy 1x1 méteres mágneses szókirakó tábla kéne. Fehér lakásba..... azaz ha lehet, ne legyen fekete táblafesték színű. Khm...... Ez nem volt feltétel ugyan, de azért mégis, ez a méret hatalmas,  ne éktelenkedjen már egy fekete folt egy falon, nem?



A KIHÍVÁS

#1 Nem kaptam sehol ekkora vaslemezt. Oké, nem forgattam fel mindent, de azokon a helyeken, ahol megfordulok, nem is tudtak tippet adni (karosszérialakatos javasolt nekem valaki, na azt a kört pl nem futottam le, bevallom).

#2 Levágattam hát egy 1x1 méteres bútorlapot. Alapozás, festés.

MÁGNESFESTÉK (Pentart), 250 ml: 2,5 réteg került rá.

Óriási szerencsém volt, hogy egy méteres kellett, mert 102 centi már nem fért volna be a kocsimba!!! Huhh.
Hogy meleg volt vagy miért (nyilván azért), de hiába a henger, nem tudtam egyenletesen felvinni, így kissé huplis lett. Csiszolni nem nagyon tudtam (azért igyekeztem), mert elkezdte visszaszedni a többi részt is és minden gramm számít:). Igazság szerint 2 deci is elég lett volna, de volt még egy kis üvegem, inkább rákentem mindent.

#3 Szőkítés:) Hogyan lesz ez fehér? Méghozzá a lehető legkevesebb rétegben??? A második az igazi kihívás.

DEKOR PAINT SOFT  krémfehér (Pentart), 300 ml: 2 réteg került rá.

Túlzás, ha azt mondom, hogy takkra fedte a feketét... pláne, amikor csiszoltam, és bukkantak elő a fekete csíkok. Újrafestés kizárt, hiszen minimál vastagsággal szabad csak dolgozni, hogy 10000% mágneses maradjon.
Csíkos, recés...... de marad. A mágnes tapad rá, ezt kell szem előtt tartani.
Két rétegben festettem, kerekített végű hengerrel, egymásra merőlegesen a két réteget (micsoda szerencse, hogy a Józsi bácsi gyakorlati órán megtanított bennünket a (szoba)festés elméleti alapjaira, ami kb ez volt:)

#4 Négyzetháló....... bele a színes négyzetek. Tökéletes derékszögek, egyenlő oldalak. Hibázás nem lehet, mert beferdül minden (na ez volt a leggyengébb részem.... én és a szabályosság, khm)

CÉRNA, TESA MASZKOLÓSZALAG

Szóval a szélén kimértem a négyzeteket és cérnából felragasztottam egy négyzethálót.  (Tik-tik-tik) Így a hibák még korrigálhatók (volt is persze, lásd lent:)


#5 Színes négyzetek. És a túlbonyolítás mesterfoka.

SAJÁT STENCIL, AKRILFESTÉK

Fólialapból késsel pontosan kivágtam a négyzeteket, s ezzel festettem ki 4 különböző színnel a szorzó-érték négyzeteket (itt derül ki, hogy a cérnás felragasztással való hajkihullatós pepecselésnek mégis van értelme, megnyugodhatok!)

Téglavörös, púder, vajszín és passz....... akrilfestékből keverve. Ja és.... mivel ez egy harmadik réteg a mágnesen, kizárólag leheletvékony lehetett. Ezért hiába a tökéletes négyzetháló megkívánta tökéletesség...... ezt bizony nem lehetett alaposan festeni, csak úgy éppenhogy. És aztán még csiszolni, hogy minél vékonyabb legyen (de nehogy elérjem a feketét, pengeélen táncolok, mi?:)

#5 Feliratok. Na itt tessék kapaszkodni, mert mondom, hogy csináltam, de ha nem különösebb cél az ínhüvelygyulladás akkor inkább nem kell utánozni:)

TRANSFER SOLUTION, kanál

A feliratokat szépen beszerkesztettem, méreteztem, kinyomtattam tükrözve, majd jöhetett a transzferálás..... Kb a másodiknál sejtettem, hogy lehetne ezt egyszerűbben, de még nem fájt annyira a csuklóm, hogy komolyan vegyek holmi megérzést..... A tizedik.... na ott, ott ütött be, hogy HA ÉN EZT STENCILBŐL KIVÁGATOM!!!!!!! Akkor bizony tökéletes feliratokat kaptam volna, viszonylag rövid idő alatt*. Ehelyett - gyerekek mellett - két félnapot kanalazgattam. És sajnos, mivel a mágnesfesték eleve rücskös volt, a fedőrétegek pedig vékonyak, a transzfer sem sikerült olyan tökéletesre, ahogy azt magamtól várom/megszoktam. Olyan ütött-kopott lett a hatás, amit én amúgy szeretek, de egy négyzethálón más lebegett lelki szemeim előtt. Na.

* Ha felmerül a kérdés, hogy miért nem vágattam stencilt ezen a ponton, két ok: az első az időhiány, a másik, nyomósabb, hogy ha lecsiszolom a transzfert, újra rá kell akrillal festenem, ami plusz réteg, így veszélybe kerül a mágnesesség.
Ennek a projektnek ez volt a legnagyobb kihívása, hogy a legkevesebb, legvékonyabb rétegben kell dolgozni.... s amiatt, hogy szinte lehetetlen javítani, hibázni nem szabad.




#6 Plasztika. Hát hogy is mondjam, béna volt olyan simán, berácsozva a tábla. A játéktáblán a színes négyzetek plasztikus hatásúak, ezt próbáltam én is elérni. Egy lépés távolságból egyébként sikerült is.

SAJÁT STENCIL, AKRIL, BITUMEN PASZTA (Pentart)

Négyzet méterű L-alakot vágtam ki lecsapott végekkel..... és megint nem tudtam számolni azzal, hogy milyen rücskös ÉS pici felületet kell festeni, így ez - illeszkedve a színezés és betű kopotasságához, szintén nem lett tűéles.... finoman szólva. (Itt már kezd fogyni a türelmem és kezdeti mágnesfesték-imádatom is alábbhagy.... de ez később visszatér.... olyan ez, mint a szülés, amikor már túl vagyok rajta, megszépül, vagy legalábbis tompul - meg amúgyis szeretek kizökkenni a komfortzónámból olykor:)

Szóval az L-alakból bal felső sarok fehér, bal alsó barna. Festek. Háttérben kellemes fejhangon civakodó gyermekeim élvezik az eső nyújtotta bezártságot. Juppi nyár:)



#7 Betűk. Végre valami sima ügy. A fakockákat a WOLFLaserArt-tól rendeltem (rugalmas, gyors, korrekt, akinek kell valami fa lézervágott cucc, ajánlom).

STAMPERIA BETŰSTENCIL

Egyik unalmas estémen szépen felsorakoztattam a 105 négyzetecskét és egyesével ráfestettem a betűket. Meditációnak sem utolsó:)

TRANSFER SOLUTION

A betűk mellé piciben kell egy pontérték is, ezt transzferrel pikpak megcsináltam. Jó az alapanyag, pici a minta. (De ha ráállnék a sorozatgyártásra, azért erről is vágatnék saját stencilt, mert 1-2 óra azért erre is kell, csak gyorsnak tűnik, mert nem szívatós)





#8 Négyzetháló

Vettem egy POSCA filcet hozzá, mert függő vagyok..... deeee, meggondoltam magam és végül egy reklámtollal készítettem el, úgy ítéltem meg, a vékonyabb vonalak jobban illenek hozzá. De hogy ne álljon itt tök üresjáraton egy barna szuper posca..... rajzoltam vele levezetésképp egy álomfogót az ablakra. Egyszerűen kell a sok derékszög és kanalazás után egy kis madártoll.



# Lakk vs wax.... volt már rosszabb tapasztalatom mindkettővel, s hogy nagy felületen melyik mit fog tenni a hófehér, egyébként nem túl egyenletesen lefestett táblámmal..... belegondolni is felér egy rémálommal. Amióta a lányom csodás fésülködőasztalát taccsra vágtam az ikeás viasszal, kissé ijedős vagyok:)

Színtelen viasszal kentem át nagyon vékonyan. Így egy hónapig vigyázni kell rá (azaz nem törölgetni nedves ronggyal), de utána szuper lesz. Szép, selymes felületet kaptam.



#9 Mágneslap a betűkre

A/4-es mágneslap, pont annyi négyzetecske jött ki 3 ívből, amennyire szükségem volt. Kétoldalú ragasztó és egy hétéves gyermek szükségeltetik hozzá (ő ragasztgat ugyanis, cserébe játszom vele egy menetet:)



És végül a lényeg: a mágnesfesték kiállta a próbát! 2 (és fél) rétegben festve elég erős ahhoz, hogy elbír egy 6x6 cm-es fatáblát úgy, hogy 2 réteg decor paint soft, 1 réteg akril és egy réteg lakk van rajta. Minden bűn megbocsájtatik, szálljon áldás a mágnesfestékre!
Amíg nem kapok képet a végleges helyről, mutatom így, nálunk:


Állítólag itt már innom kellett volna egy felest........ na hol a hiba? :) 
Írás-olvasás gyakorláshoz is szuper (a lányomék úgyis csak nagy betűket tanulnak még).


Ha szeretnél egy mágneses játéktáblát, esetleg más játékkal, kisebbet, nagyobbat, írj a rendeles@bohodesign.hu címre. 

Lelőhelyek:
- fatábla: Bauhaus
- festékek és minden más: Kreativpartner webáruház
- fa lapocskák:  WOLFLaserArt
- stencil (másodszorra a feliratokhoz): Re-Kreativ shop 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése