2016. június 23., csütörtök

Imádott feketeribilzi és a szabadon használható 2016-os címkék

Ismét elkapott a befőzési láz. Pedig nem terveztem. Azt hittem, épphogy túl akarom majd élni a nyarat, erre most bébiszitter helyett 6 kiló feketeribizlim van - köszönöm GYÜMÖLCSKÖR - és két, finoman szólva eleven gyerekem:) Akik -  a ribizlitől vagy a felfújható medencétől ??? - csodásan jól viselkednek, így van időm befőzni, rajzolni..... hihetetlen.
Anyukák, van élet a formabedobón és a fogzáson túl!!!







Korábban nem gondoltam volna, hogy a lekvárfőzés mellett még rajzolgatni is lesz energiám.



De a rajzolás nem elvesz, hanem hozzáad. 

Imádom ezt a fekete alapon fehér technikát, elképesztő jó hangulatot ad mindennek, külön élmény vasárnap reggel kibontani a palacsintához egy ilyen üvegcsét.







Most epret mutatok, mert azok vannak kész, de hamarosan lecserélem a ribizlire.



Szóval vegyetek, kérjetek kölcsön egy befőzőautomatát és mindjárt kiderül, hogy a lekvárfőzés nem csak a ráérős nagymamák kiváltsága (mondjuk, bárcsak az lenne, de magad uram......).
Annyi fázisra bontható így a lekvárfőzés, ami kisgyerekek mellett is egész jól kivitelezhető. Erről az epernél már írtam ITT.

A feketeribizli esetében mondjuk nekem volt még egy szuper segítségem, egy elektromos paradicsompasszírozó. Erre tavaly ruháztam be és egy percre sem bántam meg. Aki próbált már gézkendőn vagy textilpelenkán feketeribizlit passzírozni, érteni fogja, miről beszélek:) Horror.... és nem csak átvitt értelemben..... az ember tényleg úgy néz ki tőle, mintha könyékig vérben cupmákolna.

Na, ehhez képest, beteszem a darálóba a ribizlit (nekem Bosch van, de arról nem találtam egyben értelmezhető képet:), bekapcsolom, adagolom, a püré folyik, a szár-mag-héj pedig szinte szárazon külön gyűlik.

((Azt mondjuk hozzáteszem, hogy kétszer szereltem szét és össze, nyakig feketeribizlisen a gépet, míg rájöttem, melyik alkatrésznek pontosan hol a helye.... mindezt laptopról navigálva. De ilyenkor nyer értelmet, hogy annyit legóztam gyerekkoromban:))
TIPP: készíts teát is:)
Nincs szemét!!!!!!!! (de még komposzt sem:) A héj részeket kiszárítom napon, isteni tea készül majd belőle! Nem kell mondjuk sokat szárítani, a passzírozó szinte szárazon adja ki. A gyerekeknek így nyáron jégkockával adom, szép lila lesz a víz.
A kinyert pépet mondjuk érdemes alaposan megcukrozni, mert nagyon savanyú. Ha sűríteni akarnám, rendesen kéne bele pakolni a zselésítőt vagy keményítőt, mert ez szinte lé.
Nekem idén olyan mártás állagúra sikerült, de így lekvárnak és szörpnek is elmegy majd:)

TIPP: készíts ivólét
1/5 rész ribizlipép
1/5 rész homoktövisvelő (Évkerék Ökotanya!)
3/5 rész víz
Hidegen, isssssteni! 
A feketeribizli elég olcsó, ám nagyon vitamindús növény, próbáljátok ki mindenképp!

A posztban található címkék otthoni célra nyugodtan használhatók, másolhatók, nyomtathatók, teljesen ingyen:)



Ha tetszenek a rajzaim, munkáim, kövess a facebookon:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése