2016. május 24., kedd

8 perces félbarna kenyér - ilyen gyorsat még nem sütöttél


Ha azért nem állsz neki a kenyérsütésnek, mert macerás, akkor a kifogások ideje lejárt. Mutatok egy olyan kenyérreceptet, melyet ma direkt stopperrel készítettem el, összesen 8 perc 27 másodpercembe telt. Igaz, szigor
úan gyerek nélkül ennyi a futamidő, nálam a lakás 40 kilóméteres körzetén kívül voltak, lehet ettől volt ilyen villámgyors?????
Ha a következő kifogásod a barnakenyér szárazságára vonatkozik, akkor sajnos megint csalódni fogsz, mert az sem kifogás. Ez egy igazán puha, omlós kenyér lesz, garantálom.
És látjátok a tálat? Míg kelt a tészta, ezt festettem.





Először is, fontos kellék a tálas mixer vagy kenyérsütő. Tudom, tudom, akinek nincs, az most csalódott, hiszen az ő munkaideje így több.... úgy további 8 perccel, amíg a kenyeret kézzel "megdagasztja" + kézmosás.


Javaslom egyébként egy multifunkciós robotgép beszerzését (nekem BOSCH MUM van, de lehet olcsóbbat is kapni, a lényeg a keverőlapát), tényleg szinte mindent megcsinál helyettünk, így nem fáradság a kelt tészta, muffin, palacsinta.... csak beledobálom a hozzávalókat, bekapcs, kever, vár, kész.




Szóval a tálas mixerbe vagy kenyérsütőbe úgy kell betenni a hozzávalókat, hogy a folyékony legyen alul (aki kézzel dagaszt, pont fordítva:).

Alap:2,5 dl langyos víz (ezt további 1 decivel pótolhatjuk apránként, a liszttől függ mennyi kell bele)2 ek olaj (hidegen sajtolt szuper, de sütöttem már kanál zsírral is:)25 dkg fehérliszt25 dkg teljes kiőrlésű liszt2,5 dkg élesztő2 tk só
Extrák:1 tk őrölt kömény (ajánlott, mert segíti az emésztést és a tk liszt megdolgoztat)magvaksikérkorpa, búzacsíra........ amit akarsz (én a maiba 1 ek homoktövis őrleményt is tettem, de mehet bele rozmaring, bazsalikom, aszalt pari, bármi)

Szóval ezt beteszem a gépbe, bekapcsolom és már el is telt 3 perc:) A továbbiakban áll a stopper, mert nem én dolgozom ugyebár. Amikor a lapát körül egynemű gombóc forog, leállítom a gépet, letakarom a tésztát és állni hagyom kb. fél-egy órát.


Nagyjából a duplájára kel, akkor- a stoppert újra elindítva - lisztezett deszkára borítom, 4 részre vágom, kilapítom, feltekerem, tetejét pár helyen bevágom. Extrázhatok is a formázással, de az nem 8 perc:) HIDEG sütőbe teszem (itt telik le a 8:27) 180 fokon, légkeverésen sütöm, míg a teteje sültnek látszik. Ezzel kész. 

Ez nem a klasszikus, kovászos kenyér, cserébe villámgyors, nagyon puha, villámgyors és a fele barnalisztből van, amit senki nem fog megmondani.





És eldicsekszem a fatállal is, amit hozzá készítettem ma, sokat gondolkoztam a natúr fa előtt ülve, hogy milyen szín illene hozzá, végül nem variáltam, s az első érzésemre hallgatva fehérre festettem.
Pentart akrilt használtam hozzá, nem kezeltem a felszínét semmivel (pedig éreztem késztetést leviaszolni). 



Ezt a tálat nem szoktam mosogatni, hiszen csak kenyeret tartok benne tálalás céljából, s úgy készítettem, hogy a mintához a kenyér hozzá sem ér (így nem kellett azt bogarásznom, vajon festhető-e vele olyan, amiből eszünk:)

Remélem, kipróbálod ezt a szuper kenyeret, s visszajelzel, hogy sikerült, szerettétek-e, és mennyi idődbe telt elkészíteni.

Köszönöm, ha megírod!



Ha a BOHO design oldala érdekes számodra, kövess a facebook-on:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése