2016. március 2., szerda

Házi töltött csokitojás és aszalt gyümölcsös csokinyalóka


Nem volt sok időm és lehetőségem tejmentes csokit keresni, mivel egész húsvét előtti időszakban velem voltak a gyerekek, így az áruházakat nagyon messziről elkerültem. Nem szeretem, hogy lelőnek minden meglepetést azzal, hogy a bejáratnál az arcunkba tolnak minden ünnepi cuccot, hogy a gyerek mindegy mit kap, legyen ötlete arra, hogy mit NEM kapott. 







Na, szóval a sikerem titka részben az lehetett, hogy nem volt összehasonlítási alapjuk:) 

Készítettem korábban kakaóvajból, mézből, kakaóporból nagyon finom bonbont (recept ITT), ám a méz miatt ez a csoki elég puha, féltem, hogy csokitojásnak nem lesz jó. Így a tojást minőségi étcsokiból készítettem.





A Lidl-ben korábban lehetett kapni szilikon húsvéti tojás muffinformákat. Első körben arra gondoltam, hogy marcipántojás féleséget készítek majd belőle, de azért az elég brutál mennyiség egy gyereknek. Így jött az ötlet, hogy vastagabban kikenem a formát temperált étcsokival, gyorsan megolvasztom az egyik felét forró serpenyőn és összetapasztom. Előtte azonban bőven megtöltöttem aszalt barackkal, áfonyával, mazsolával.

Mivel ez a felhasználási mód a gyártónak nem jutott eszébe... a két-két egyforma minta nem szimmetrikus. Így is összeragasztható ugyan, de nem profi (senki nem vette észre amúgy).



Két tábla étcsokit temperáltam, nem tudtam, hogy mennyi fog kelleni. Rengeteg maradt. Ezért gondoltam, hogy készüljön más édesség is belőle.



Egy hegyes végű saslikpálcára aszalt barackot szúrtam. Egy alufólia darabra vastagon csokit kanalaztam, betettem a hűtőbe dermedésig. Erre tettem a barackot és újra jó vastagon bekentem csokival. A tetejét cukorgyöngyökkel szórtam meg, de szerintem mehetne rá ugyanúgy áfonya, mazsola is. 

Nemsokára megcsinálhatom ugyanezt friss eperrel is:)




Hogy miért saslikpálcika? Mert húsvétra készültek és a kertben szerettem volna elrejteni, de nem akartam becsomagolni. gy a bokrok közé be tudtam szúrni, úgy mutatott, mint egy kertidísz.


Ez a csokinyalóka egyébként biztosan működik a házicsoki recepttel is (receptet ITT találjátok).












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése