2016. március 22., kedd

7 unoka egy fatáblán - születésnapi ajándék

A héten három szülinapi ajándékot is készítettem (vagyis hatot, de három helyre:), de eddig ez a kedvencem. Sőt, talán az összes fa transzferem közül ezt szerettem meg leginkább. Egyszerű családi fotót kaptam nagyon gyors határidővel... alább elolvashatjátok, hogyan alakult a kép ilyenre.




Móni mindenképpen ezt a képet szerette volna, mert ezen szerepel mind a hét unoka. De sajnos nem találtam megfelelő méretű fatáblát, aminek az arányai összeegyeztethetők a kép arányaival. Ha a magasságát kitölti, akkor le kell vágnom 2-3 gyereket.... ha pedig mindenki rajta van, akkor fent és lent alakul ki egy üres sáv, ami szerintem furán nézett volna ki.

Se ekkor megfordítottam a fatáblát, aminek a másik fele erősen kérges volt. És  szerencsémre pontosan akkora sima felületem volt, amire a kép szépen ráillett.

De még mindig ott volt a szokásos rizikó, ami az SOS megrendeléseknél: ha nem szárad elég ideig, akkor könnyebben felkopik a festék. Ideális esetben másfél napok kell száradnia, de egy is elég. Ha nem szárad meg rendesen, akkor sajnos nincs más megoldás, lecsiszolom és kezdem előröl, így azonban időt vesztek a szállítással is és hát plusz munka (ez az a tényező, ami kiszámíthatatlan, sosem lehet tudni, mikor kell előröl kezdenem, ezért is mondok inkább 5-7 napot az elkészítésre). 

Ez a kép egy napot kapott, mégis az eddigi egyik legtökéletesebb képet sikerült elővarázsolnom alóla. Szerintem tökéletesek az arányok, éles, szép a kép és kimondottan jól mutat rajta a kéreg. 

Ezt szeretem a fotótranszferben, hogy amikor nekiállok, akkor még nem tudom, hogy mi lesz az eredmény. Ez nem sima fotóelőhívás, másolás.... a fa erezete, a benne lévő csomók, repedések, a szálirány, a vastagság, a kéreg láthatósága, ezek mind-mind befolyásolják a végeredményt. 

Remélem a megajándékozott is sok örömét fogja lelni benne (mert az elkészítése élmény volt:).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése