2014. szeptember 21., vasárnap

Tökök gyapjúból


Induljon a tökszezon. Talán ezt szeretem a legjobban az őszben:) 

Olyan tökdíszt készítettünk idén, amit az ötéves lányom és a kétéves fiam (ő kisebb segítséggel) is el tudott készíteni. Biztos lehet szebben, szakszerűbben.... de így gyors és élvezetes volt nekünk.








Egy marék narancs színű, egy icipici barna kártolt gyapjú kellett hozzá, egy kis cérna és ennyi.

A gyapjút nagyobb gombóccá formáltuk úgy, ahogy nemezgolyót is készítünk, ahogy az alábbi videón:


Meleg szappanos vízzel kezdtük gyúrni. Nem kell túl keményre, maradhat nyugodtan puhább, mert a cérnával úgyis formálni kell még.



A tök szárát barna gyapjúból készítettem. Egy kis darabból hurkár formáztam és a törölkötőn hengezgettem vizesen, szappanosan egy keveset. Amikor elkészült félbevágtam.

Amikor a tök elérte a nekünk tetsző méretet, a közepén átszúrom a tűt és így húzom bele a barázdákat a cérnával. A végén ugyanezzel a cérnával hozzávarrtam a tök szárát. 

Egy tök elkészítése körülbelül 10 perc volt.


A legnagyobb tököt a lányom készítette (varrással együtt:), a világosabb sárgát pedig a kisfiam gyúrta. Azonban ennyi volt, többet már nem akartak csinálni....

Asztaldísznek szántam őket, ám valahogy mind elajándékozódott:)


És mivel tökszezon, mutatom a kedvenceimet, ezek KIHAGYHATATLAN TÖKÖS ÉTELEK: a fordított sütőtöktorta és a sütőtök krémleves (a posztban elrejtve:). Mindkettő csak és kizárólag így elkészítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése