2014. április 24., csütörtök

Húsvéti nyuszi és kosár kalácsból, laktózmentesen

Minden héten sütünk kenyeret, egyszer legalább. Vagyis kenyértésztából gyurmáznak a gyerekek formákat, ez az egyetlen menekülési lehetőségem a rosszabb időben. És ezt többé-kevésbé még meg is eszik:) Most kalácstésztából kezdtünk nyuszikat sütni, annyira ötletes formázásokat lehetett találni. A kétéves Marcikám is nagyon lelkes, és szerintem elképesztően ügyes is. Sajnos nem fotóztam, de ő is megcsinált egy tekert nyuszit, igaz, "csak" egyszer tekerte, de volt pompom farka, füle, mindene, ami kell. Panka meg... egyszerűen profi.







Van az a nagyon népszerű kalácskosár, amit évek óta szeretnék megsütni. Idén éreztem, hogy nem sok eséllyel indulok, időm nem lett volna rá. Viszont Panka nagyon lelkes lett, mikor meglátta, így egy kisebb verziónak mégis nekivágtunk. Egyszer mutattam meg, hogy egyet lent, egyet fent... a többit ő csinálta egyedül!!! Nagyon büszke magára és én is rá.


Kalácsrecept:
40 dkg liszt (félbarnát használtunk, tökéletes lett) 
8 dkg porcukor, xilit, méz...
2 tojás
10 dkg margarin olvasztva
10 dkg mazsola
2,2 dl tej (laktózmentes vagy rizs, zab)
3 dkg élesztő
+ tojás a megkenéshez
(mindent lehet azonnal kifújni, hogy gyűljön a festenivaló)


A tésztát dagasztógépben gyúrtam össze, majd jó sokáig hagytam kelni, tényleg legalább a duplájára (előző nap nem hagytuk eleget kelni és sokkal tömörebb lett, mint a másik, ami habkönnyű volt). Kelés után jött a formázás, majd hideg sütőbe tettem, úgy nem repedt szét a hirtelen keléstől.

Egy másik recepttel is dolgoztam, mert én a sós kalácsot szeretem a sonkához. Ehhez Limara hamburgerzsemle receptjét használtam, annyi változással, hogy laktózmentes tejet, joghurtot és kevesebb cukrot használtam:

2 dl langyos tej
1 ek. cukor, xilit
1 tk. só
40 g olaj
1 tojás
100 g joghurt
60 dkg liszt
2 dkg élesztő
+ 1 tojás a kenéshez

Ebből a tésztából készült egy sima szögletes kalács és a kísérleti hímestojás kalácsok, amiket a szilikon muffinformába tettem (ebből készült a csokitojás is).










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése