2016. július 6., szerda

1976. június: divat burda módra. Felvennéd?

Nagy lakás-átalakítás-lomtalanítás projekt van nálunk. És hát előkerülnek emlékek barátoktól, rokonoktól. Így bukkantam rá egy hatalmas kupac burdára, melyből a nagymamám varrt annakidején. Tudtommal nálunk nem lehetett kapni, de ő megszerezte valahonnan. Mindenünk ezekből volt, a szoknyáink, pólóink, farsangi jelmezeink... szóval ők maradnak....
Most pár képet szeretnék mutatni egy 1976. júniusából, azaz 40 évvel ezelőttről. Én még csak nem is éltem.....










Na szóval itt a hatalmas kupac burda. 1970-1993 között elég sok szám van. Biztosan megtartom őket, mert pár ruhát eldöntötttem, hogy megvarratok, egyébként pedig fontos emlék.

Hogy honnan szerzek hozzá olyan király anyagokat, amiket a 70-es években készítettek, passz.

Ha valaki tud ilyen lelőhelyet, ne tartsa magában! (Amúgy ha már anyag... azok a bútorkárpitok is milyen jók voltak, nem?)










És akkor íme a 40 éves nyári divat, én mondjuk simán felvenném:)


Ezek az anyagok.... mindent visz nálam !!!




Fürdőruha kínálat 1976 áprilisából. És mind megvarrható, megvannak a szabásminták is, tiszta izgatott vagyok.


 Vááááááá, ez de szuper:) Megvan hozzá a szabásminta vagy mi.... amiről el lehet készíteni:) (profi vagyok, vigyázat)




A burdában én régebben nem is a ruhákat szerettem, hanem a kis plusz ötleteket. Voltak dekorációs ötletek, mind készítési tervvel, méretekkel, sablonnal. Táskát lehetett készíteni és babát... ebben a számban ezt a hímzett fogas-kefe szettet találtam, a színeit imádom: pink és narancs kombináció. Szerelem!!! Ha valaki kér hozzá mintát, sikítson, beszkennelem:)




És felcsaptam egy pár későbbi-korábbi számot is a 70-es évekből (a '76 kimondottan a 40 év miatt volt csak), azokban is hasonlóan szuper darabok vannak. Kedvencem a MUSTÁRSÁRGA!!!



Bármikor elfogadnék egy ilyen halacskás táskát!!!


Ezt pedig azért mutatom, mert elkezdtem horgolni tanulni, hogy készítsek magamnak egy ilyesmi kendőt. EGYETLENnégyzetet sikerült mindössze elkészítenem, pedig altatásidőben csináltam napokig, az meg nálunk nem kevés. Szóval várom az ajánlatokat, ki csinál nekem ilyet?



Van valami kölünös vonzódásom a régi német újságreklámokhoz. Kimondottan szeretem a Maggi reklámok stílusát, betűit, képeit. Ebben az újságban ez volt, nézzétek azt a kenyérpirítót, alatta a láboskát, milyen cukik, nem?


És a végére.... nem bírom ki. 1981-es Nők Lapja Magazinból egy reklám (amúgy a ruha elég szép, csak nem tudtam jól befotózni). Az mondjuk gondolom elsőre feltűnik mindenkinek, hogy ma már egy tinilány "eladhatóbb" szelfit készít magáról, mint ez a reklámfotó 35 évvel ezelőtt:)

"Forró estékre is... a fiatalok osztályáról"

Végeztem mára az újságnosztalgiával. Ha szereted a régebbi korok stílusát, lehet, hogy tetszeni fog a BOHÉM otthon csoport a facebookon, csatlakozz hozzánk:)


Ha pedig szeretnél hasonló posztokat olvasni, kövess a facebookon (képre kattinva, majd tetszik)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése