2013. október 13., vasárnap

Zokniló fülgyulladásra


Zoknilószépségversenyt nyerni nem fogunk, de gyorsaságit egész biztosan. Az történt, hogy a lányomon kitört a ló-láz, a kisfiam pedig azt hiszem, fülgyulladást kapott. Hiába mondtam, hogy a fülsapi olyan, mint a kobak.... csak sírt szegény. Namost, a zokniló (sőt kettő) még úgy is gyorsan elkészül, ha van az embernek egy segítő négyévese és egy mindenen sírvafakadó, csak ölben nyöszmörgő másfél évese. Már ha szereti valaki a kihívásokat. És ha felelőtlenül ígérget...


Szóval a hozzávalók - egy lóhoz:



- egy páratlan zokni (tisztességes házban ebből van legalább 50 darab)
- tömőgyapjú (vatta, rongy, stb)
- filcdarab a fülhöz
- 2 db gomb a szemhez vagy filckarika
- filc csík vagy szalag a kötőfékhez
- fonal a sörényhez és a kantárhoz
- bambuszbot (seprűnyél vagy akármi)
- szalag vagy zsinór a nyakrész megszorításához

1. Kitömjük a zoknit szép formájúra.
2. Felvarrjuk a szemeket, kötőféket
3. A fülnek kivágunk két csúcsíves filcdarabot, amit kettéhajtva kell rávarrni a fejre

4. És jöhet a sörény... egy kisebb könyvre feltekertem a fonalat, majd lehúztam róla. Az így kapott tekercset rátettem a lóra és rávarrtam középen ugyanúgy fonallal. Nem szálanként:) elég úgy fél centis öltésekkel, de minden fonal legyen a cérna alatt. Ha kész, elvágom a két oldalán.



5. Kb. méter hosszú fonalakat vágok, attól függően, hogy milyen vastagra szeretnénk a kantárt. Ezt a lányom csinálta, gyakran készítenek ilyet az oviban, azt hiszem, csiribi, vagy csiribiri a neve: a kilincsre erősíti és tekeri, amíg középen el nem kezd összepöndörödni. A két végére csomót kötöttem, felvarrtam a kötőfékre (lehet, hogy ez így nem szakszerű:).
6. Jó mélyre bedugtam a nádat, erősen rácsomóztam egy szalaggal. Kész.


És szupercukik voltak a gyerekek, nyargaltak vele körbe-körbe. Megérte dolgozni, mert a fiam fél órát nem visított... aztán újrakezdte. Viszont lett két lovuk, én pedig megszabadultam minden idők legrondább zoknijaitól:)



Egyébként úgy belejöttem, hogy egy kevésbé ciki zokniból fogok egyet készíteni ajándékba is.

Forrás: http://biomama-blog.blogspot.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése